Jan Stuivenberg.

Aan het begin van 1970 maakte Jan Stuivenberg pas kennis met het asfalt van de circuits in Nederland, BelgiŽ en ItaliŽ. De Hilversummer werd enthousiast gemaakt door zijn stadsgenootcoureur Bob Versluis. In het begin heeft hij alle bochten van het circuit van een andere kant gezien. Na een racecursus bij Rob Slotemaker haalde hij zijn startlicentie niet omdat hij te netjes de ideale lijn volgde. Tijdens een training mocht hij het nog een keer proberen en met de snelste ronde tijd kreeg hij toch zijn startlicentie.De eigenaar van een koeltechniekbedrijf kocht de oude Porsche van Gijs van Lennep en behaalde met zijn spectaculaire rijstijl  diverse prijzen voor het DNRT-Sony Team. 

 

 

 

 

 

 

Startlicenties van de Koninklijke Nederlandse Automobiel Club.

Nadat de sponsering van Sony stopte werd de Porsche lichtblauw gespoten en stond als sponsor zijn eigen bedrijf Koeltechniek Stuivenberg op de auto.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na de Porsche kocht Jan Stuivenberg van de Duitser Backe de Lola 212 met een BMW 2000cc motor achterin. De motor was goed voor 270PK en een topsnelheid van 340km per uur. Jan Stuivenberg wilde ook het Europees Kampioenschap rijden maar het lukte hem niet om een sponsor te vinden. Jan Stuivenberg moet de strijd aan gaan met diverse Chevron's van o.a. Theo Kinsbergen.

 

 

 

 

 

 

 

Tijdens een vrije training vloog Jan Stuivenberg op bijna dezelfde plek als waar Piers Courage was verongelukt met zijn Lola achterstevoren in de hekken. Met een snelheid van 250km per uur kwam Jan Stuivenberg er achter dat hij niets meer met de wagen kon doen. Met een vrije training was er geen brandweer of ambulance. Het duurde zeker 5 minuten voordat hij zich vanonder de hekken uit de auto had bevrijd.Gelukkig was de Lola niet in brand gevlogen want de brandblusinstallatie werkte niet. Na deze crash heeft Jan Stuivenberg besloten om te stoppen met racen.

        

Uit het blad RTL GP-magazine 2009, klik op de afbeelding voor de pop-up.